2017. aug 30.

Üzlet vagy egészség

írta: Kurunczi Mária
Üzlet vagy egészség

Két átverés története

_termekbem-8.jpgCsöngött a telefon. Idegen hang invitál egy állapotfelmérésre. Mi bajom lehet, elmegyek. 

A teremben zömmel magam korú idős emberek ülnek. Máris köszöntenek bennünket, s felhívják figyelmünket, hogy amit itt hallunk, nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, ellátást, csak támpontot ad fizikai állapotunkról. Azt már e nélkül is tudom, hogy milyen a fizikai állapotom, koromhoz képest közepes, néha nagyon jó, néha nagyon rossz.

Indul a kivetítő, ahol Czeizel Endre beszél az érszűkületről. Kisebb nagyobb mindenkinek van. De nem kell ennek így lenni…és beállítanak bennünket egyesével egy kamera elé, amely megmutatja, hol van a testünkben érszűkület, amit egy bizonyos mágneses ágy megszüntet, és ismét jó lesz a vérkeringésünk, búcsút mondhatunk a magas vérnyomás elleni és egyéb gyógyszereknek. Sorban fekszünk egy mágneses ágyon, mindenki 6-6 percig. Mert az idő telik, egy hallgatóra ennyi jut.

Aztán újra a kamera elé állunk, megnézik, mennyire lett bővebb a keresztmetszete ereinknek a mágnes által. Erről egy DVD lemezt is készítenek, amit potom 1000 Ft-ért elvihetünk.

Lassan vége az előadásnak, s ajánlják ezt a mágneses ágyat, mindössze 900 ezer Ft-ért, de aki ma megrendeli, és van nála 300 ezer Ft, megkötik a szerződést, és a másik 300 ezret szállításkor fizeti, annak mindössze 600 ezer Ft lesz. Mi ez, játék a számokkal? Különben is, ki járkál manapság 300 ezerrel a zsebében?

De még ennél is olcsóbb, ha valaki bevállalja, hogy három hónapon keresztül mindennap használja, és naplót ír tapasztalatairól. Én bevállaltam. Rajtam ne múljon az emberiség jobb jövője, minden mozzanatról tudósítok.

Megírtuk a szerződést.

A szerződés másolatát megkaptam, s hazaérve az volt az első, hogy megnéztem a NET-en, mit is ad nekem ez az ágy. Pechemre a szerződésben feltüntetett cég nem létezik. Fiaim is intenek:

- Anya ez valami átverés lehet.

Aztán annak rendje módja szerint a megjelölt napon kiszállítják a mágneses ágyat, és az úr azzal kezdi, hogy fizessek 20 ezer Ft-ot. Sajnos nincs itthon ennyi pénzem, de nem is erről volt szó. Már pedig akkor nem hagyhatja itt az ágyat. Nem is kell-, gondolom magamban, vigye csak vissza. Mire jó a szegénység…

Azóta megnéztem az ezer Ft-os DVD-t az érszűkületemről. S lássatok csodát, 6 perc alatt szinte eltűnt az érfalról az a vastagság, ami magas vérnyomást okozott. Ha ez így van, akkor az emberiség gyógyulásában nagy lépés lehetne.

De nincs így, ez csak egy átverés… 

 

Egy másik átverés

Egy alkalommal a piac bejáratában leszólít egy hölgy, közvélemény kutatást végeznek, válaszolnék-e néhány kérdésre. Természetesen, ne rajtam múljon az ő „fejpénze”, válaszolok kérdéseire: milyen gyógyszert szedek, hány éves vagyok, mi a véleményem az Egészségügyről? Na, arról legszívesebben nem beszélnék, de a kedvéért elmondom...

Kér még egy telefonszámot, hogy értesítsenek a kutatás végeredményéről. Hogyne, persze, megadom, nagyon kíváncsi vagyok az végeredményre.

Már rég elfelejtettem az egészet, amikor csöng a telefon. Egy állapotfelmérésre invitálnak. Tanulva az előzőekből, most nem ugrok be, rákérdezek, ez egy árubemutató?

- Nem, nem -, szabadkozik a hölgy, ez egy állapotfelmérés, mindössze 20 percig tart.

Egye fene, ez még belefér a nyugdíjas időmben.

És egy kicsit kíváncsi is vagyok, azon túl, hogy mit érzek, mit mutat a műszer.

Annak rendje módja szerint elmegyek, bemérnek, majd visszahívnak egy időpontban a kiértékelésre. 22 ponton mértek meg, és ebből 9 szervemen találtak rendellenességet.

S közölték, sok méreganyag van a szervezetemben, és ők ajánlanak nekem egy lehetőséget, hogy megszabaduljak ezektől a mérgektől, s már mutatja is a hölgy a víztisztítót, ami nem kerül többe, mint 470 ezer Ft…ám részletre is megvehetem havi 12 ezer Ft…

Visszakérdezek, más módja nincs ennek?

- Nincs-, mondja-, mert mindenhol szennyezett a víz, a csapban, a palackozott ásványvizekben…

- És mi van az Anna vízzel? - kérdezek vissza, hiszen ahhoz emberi kéz nem ér, közvetlenül érintés nélkül jut el hozzánk. Szinte felháborodva mondja, hogy az Anna víz teli van túlontúl is erős ásványi anyagokkal, sóval, ami szintén árt a szervezetnek…

Na, nekem ebből most van elegem, s mivel nem akarok, durva, bunkó lenni, arra hivatkozok, nincs ennyi pénzem – ismét jó szegénynek lenni-, meg kell beszélnem a gyerekeimmel, s alig vártam, hogy kívül legyek az ajtón.

Ismét átvertek, de most fondorlatosan…Otthon nekiesek a NET-nek, s lássatok csodát, egy valamire való víztisztító berendezés, a legdrágábbat is beleértve mindössze 62. 500 ft…

Ünnepélyesen megfogadom, soha többet nem írok alá semmilyen utcai listát, s nem megyek semmilyen állapotfelmérésre, az én állapotom úgy jó, ahogy van, én most igazán jól érzem magam!

A bejegyzéshez tartozó kép csak illusztráció az internetről!

 

Szólj hozzá

Fősodor Curia