2017. okt 08.

Megszállottság – avagy: részleges napfogyatkozás

írta: Kurunczi Mária
Megszállottság – avagy: részleges napfogyatkozás

_fp-54402.jpg2003. május 31. hajnali 5 óra 03 perc, pirkadat. A Nap feljövőben. Kissé sarló alakúra formálta a vén Hold.

Szerencsére időben ébredtem. Akár a fotósnak, nekem is el kell kapnom a pillanatot.

Vállamra akasztom az aksit, másikra a nagy M 10-es kamera nehezedik.

Kimegyek a mellettünk emelkedő dombra, csak onnan láthatom a részleges napfogyatkozást. Ám ez csak félig sikerül, mert felhők úsznak a sarló alakú Napra.

Egy horgász jön az úton, biciklivel, kezében kifogyóban lévő sörösüveg.

- Kézcsókom. Engem is levesz? – szól „sörgőzös” hangon.

- Nem a hajnali horgászokat kamerázom - mondom / főleg nem a hajnali sörözőket/ - hanem a napfogyatkozást.

- Hűha! Hogy lehet egy kis filmezésért ilyen korán felkelni?

- Ahogy a horgásznak a halért! – vágom oda hetykén.

Hűvös hajnali szél libbenti meg hálóingem. A horgász sejtelmesen néz végig rajtam.

- Magának ez a hobbija?

- Ez. - vágom rá kurtán, s már szaladok is be a házba. Csak most jutott el a tudatomig, hogy kamerába öltözve, hálóingben, fésületlenül mentem ki az utcára…

Kép: Fortepan 54402
Évszám: 1964
Orig: Vaskúti György

Szólj hozzá

Fősodor Curia