2017. okt 31.

A takarékosság világnapja

írta: Kurunczi Mária
A takarékosság világnapja

_fortepan_103914.jpgEllopták a pénztárcámat. Október 31-én, a takarékosság világnapján történt. Budapesti sétánk alkalmával rengeteget fotóztam. Épp a Vigadó előtt mentünk el, amikor először vettem elő a fényképezőgépem. Talán akkor nem húztam vissza a zippzárat, csak a vállamra akasztottam a táskát.

Kattintás ide, kattintás oda…aztán végig a Duna parton, és mindenhol, ahol éppen nem tilos fotózni…

Beültünk egy török kávézóba, majd jóval később egy olasz étterembe…

Sehol sem kellett fizetnem, mert vendéglátóm mindenütt toppon volt… igazi őszi mediterrán programot varázsolt nekem…amihez az időjárás is hozzájárult.

Miután Budapest összes nevezetességeit megnéztük, ami belefért abba a kevés együtt töltött pár órába, a Nyugati pályaudvarra siettünk.

Érzékeny búcsúzkodás után elindult a vonat vissza Szegedre. Ám amikor jött a kalauz, hiába kerestem a pénztárcámat, amiben a reggel Szegeden megváltott oda-visszaútra való 300-300 ft-os nyugdíjas pótjegy volt, az a drága jószág nem volt sehol. Ekkor döbbentem rá, hogy székesfővárosunkban valószínű valaki ellopta.

A kalauz szerencsére toleráns volt, mert rám nézve megjegyezte: igazán nem néz ki csalónak… Valóban nem rövidítettem meg a kedves MÁV-ot, mert reggel megvettem a pótjegyeket…lehet, hogy a táskám másik fiókjába kellett volna tennem?

Leltározni kezdtem, mi volt a tárcámba… cédulák és cédulák sora…hova kell mennem, bevásárló lista, mit kell vennem…tej, kenyér…ami egy nyugdíjasnak kell…

Innen üzenem, ha el tudja olvasni pénztárcám új birtokosa, legyen szíves bevásárolni…. nekem.

Volt még benne néhány nevemmel ellátott névjegykártya, ha kiürül a pénztárca, küldje vissza címemre! Természetesen, ha lesz még annyi pénz benne, hogy fel tudja adni postán.

Csak azt sajnálom, hogy nem láttam az illető arcát, amikor megtalálja azt az egy ezer forintot, ami benn maradt… véletlenül… ennyi jutott neki…elvégre a takarékosság világnapja volt…

Ettől eltekintve csodálatos napunk volt. S mi a tanulság?

A táska zippzárját mindig be kell húzni!

Kép: Fortepan / Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU.BFL.XV.19.c.10
Fortepan 103914
Évszám: 1956
Orig: BUDAPEST FŐVÁROS LEVÉLTÁRA /BRFK HIVATALA BŰNÜGYI TECHNIKAI OSZTÁLY felvétele

Szólj hozzá

Fősodor Curia