2020. már 09.

Unokám és a Tündérek

írta: Kurunczi Mária
Unokám és a Tündérek

km1.jpgEsti mese közben unokám megörökítette rajzaival a történeteket. Így esett meg, hogy a rajzok életre keltek, és most már nem csak Boglárkámra kellett figyelnem, hanem a Tündérekre is, mert tudjátok, a sivatagban sok veszély leselkedik rájuk.

Amint lerajzolta, a Tündér rögtön bemutatkozott:

"Én a Sivatag Tündére vagyok,
éjjel-nappal itt bolyongok.
Kezemet zsebembe dugom,
meg ne szúrjon a sok kaktusz.
Állat, virág mind jó barát,
Velem repül a sok madár.
Te is velem utazhatnál."

- Sivatag Tündér - nézd, nem látod, ott repül a kaktuszok között, jaj, csak meg ne szúrja az a sok kaktusz! - mutatta nekem, Boglárka, de még oda nézni sem mertem, olyan félelmetes volt. Hatalmas tüskéik égnek meredeztek, nem olyanok voltak, mint otthon a mi kis cserepes kaktuszaink, hanem hatalmas ágaskodó tüskék.

- De hogy kerül a tündér a sivatagba?- kérdeztem.

- Miért, ő nem utazhat? - nézett rám Boglárka - Különben meg tündérek mindenhol vannak.

- Igaz-, nyugtáztam, hiszen tündérek az egész világon vannak, de, hogy pont a sivatagban legyenek, nem gondoltam volna. Meg is jegyeztem:

- Ott nincsenek is gyerekek.

- De vannak állatok. És azt hiszed, az állatoknak nem kell a tündéri segítség? Ők is veszélyben vannak.

- Ez is igaz-, bólogattam a feltevésre, és már el is indultunk a hatalmas kaktuszok között.

Addig, addig mentünk, mendegéltünk, míg beértünk egy oázisba. Itt már egyre kevesebb kaktusz volt, és a Tündérek is mind idegyűltek.

Láttunk ott Tavasz Tündért, Fű Tündért, Nap Tündért. Még Maszatos Tündért is, aki valami édes gyümölcsöt majszolt, miközben szürcsölte a levét. A mamája rá is szólt, hogy nem illik így enni.

Ott gyülekeztek, megpihentek, és a Tündér Mama mindenkinek kiosztotta a feladatot, s amint megmozdult a szellő, máris útra keltek. Meg sem tudtam számolni őket, annyian voltak. Mindenik tündér egy egy ágat, virágocskát fogott a kezében, és varázsigét mormolva indultak útnak.

Biztos, hogy ránk is hatott varázslatuk, mert szerencsésen hazaértünk a nagy-nagy sivatagból.

km2.jpg

Papdi Boglárka: Fű Tündér, Tavasz Tündér, Nap Tündér, Maszatos Tündér lent középen…

Nyitókép: Papdi Boglárka: Sivatag Tündér

 

 

Szólj hozzá

Fősodor Curia