2017. júl 27.

Lendítsünk az életminőségen!

írta: Cabe Ferrant
Lendítsünk az életminőségen!

_image1.jpg- Tudod, a gyógyszer drága, ezért hírek olvasásával tartom karban a vérnyomásom – magyarázta Müzli, Kupakő közismert falubolondja. – A doktor szerint a koromhoz képest túl alacsony, de leülök kicsit internetezni és perceken belül visszasétál az optimális értékre. Esetleg feljebb is megy.

A számítógépét buheráltam éppen, mikor a szomszédban kitört a kurszki csata, mely tudvalevőleg a világtörténelem legnagyobb páncélos ütközete volt. Legalábbis az irgalmatlan hangzavarból csak erre tudtam következtetni. Mivel a váratlan hanghatásoktól mindig frászt kapok, csaknem lefejeltem a monitorát.

- Semmi hézag – nyugtatott meg Müzli, mulatva riadalmamon. – Csak a szomszédasszonyom helyből felszálló mosógépe. Kicsit öregecske már. Nem a szomszédasszony. A gép.

- Nem sámli hangeffekt – jegyeztem meg elismerően. – Egy metálzenekar boldogan szerződtetné a hölgyet…

- Nem is jönne rosszul neki egy kis plusz pénz. Már jó ideje kuporgat egy új mosógépre, de minimálbérből… Megjavítatni meg annyiba kerülne, - ha javítanák egyáltalán -, hogy azért majdnem egy újat vehetne. Így aztán imádkozik, hogy bírja a kütyü, míg össze nem jön az újra a pénz. Legalább fellendül a hitélet… Ebből is látszik milyen klassz hely ez… Hol a legjobb élni a világon? Hatvan országból alig a 44. helyen állunk!

- Ez komoly?

- Naná! Olvastam a neten. Kőkeményen felmérték. Aztán mindjárt meg is magyarázták, hogy nem is olyan rossz nekünk, csak elégedetlenkedünk. Mert egy vietnámi polgártárs, tán még életében nem látott vezetékes vizet, elégedettebb lehet nálam, akinek még egy tízliteres villanybojlere is van. Mert mindenért mi vagyunk a hibásak. Galád módon mindig azt nézzük, hogy mi nincs, ahelyett, hogy örülnénk annak, ami van. Csak az a gond, hogy már túl öreg vagyok. És régebben is hallottam ilyesmit. Hiszen már népünk bölcs vezére, Rákosi Mátyás is megmondta: nem a zsömle lett kisebb, hanem a pofátok nagyobb!

- Ne légy demagóg, Müzli!

- Én? A pesszimista magyar? Aki nincs tisztában azzal, hogy világviszonylatban milyen nagyszerűek az életkörülményei?

- Ne siránkozz! Tényleg van fedél a fejed felett, fáznod sem kell. Kajára is futja. És most még a géped is rendbe teszem. Mi kéne még?

- Egy flakonos bor. Bort muszáj venni. Hidd el, az javít a legtöbbet életminőségen!

Szólj hozzá

Fősodor Cabe Ferrant